przeprowadzki Autor

Przeprowadzka od strony formalnej. O czym trzeba pamiętać?

Przeprowadzka to nie tylko pakowanie, demontowanie i montowanie oraz przewożenie całego dobytku, ale również konieczność dopełnienia niezbędnych kwestii formalnych związanych ze zmianą adresu. Nasza firma przeprowadzkowa ma za sobą bardzo wiele pomyślnie zrealizowanych przedsięwzięć. Wspieramy naszych klientów na każdym etapie, służąc radami również w kwestiach związanych z formalnościami. W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje na ten temat.

 

Formalności przy przeprowadzce krok po kroku

 

1. Wymeldowanie i zameldowanie

 

Pierwszą kwestią, o jaką należy zadbać, to wymeldowanie z dotychczasowego lokum. Jak to zrobić? Musisz złożyć wniosek w formie pisemnej na gotowym formularzu dostępnym w urzędzie gminy. Możesz również wypełnić dokument i przesłać go drogą elektroniczną.

Aby zameldować się w nowym miejscu, powinieneś mieć prawny tytuł do nowego lokalu. Może to być np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Przy zameldowaniu dziecka musisz okazać skrócony odpis aktu urodzenia. Wszystkie te czynności wykonujemy w organie gminy lub drogą elektroniczną.

 

2. Wypowiedzenie umów

 

Zmieniając miejsce zamieszkania, koniecznie musisz zadbać też o wcześniejsze wypowiedzenie umów ze wszystkimi dostawcami mediów. Jeśli dotychczasowe mieszkanie przechodzi w ręce nowego właściciela, można wszystkie media, a więc gaz, energię i wodę, przepisać na jego nazwisko. Jeśli lokum pozostaje puste, trzeba jak najszybciej zgłosić fakt o wymeldowaniu, aby dostawcy nie naliczali na nasz rachunek niepotrzebnych opłat.

Trzeba też zadbać o wypowiedzeniu umów u innych dostawców, np. internetu, telewizji kablowej, telefonu stacjonarnego itd.

Właściciele domów rodzinnych muszą skontaktować się z firmą zajmującą się wywozem nieczystości i śmieci.

 

3. Urząd Skarbowy

 

W ciągu siedmiu dni od daty zmiany miejsca zamieszkania trzeba powiadomić też Urząd Skarbowy. Jeśli przeprowadzka wiąże się ze zmianą urzędu, musisz wypełnić i złożyć specjalny formularz — NIP-3.

 

4. Banki i ubezpieczyciele

 

Informacja o zmianie miejsca zamieszkania powinna też trafić do banków, w których posiadamy konta, firm ubezpieczeniowych, a także innych firm świadczących na naszą rzecz usługi finansowe (np. fundusze inwestycyjne).

 

5. Urząd miasta

 

Jeśli samodzielnie płacisz podatki od nieruchomości, musisz powiadomić o przeprowadzce urząd gminy lub miasta. Ten obowiązek dotyczy właścicieli domów jednorodzinnych i samodzielnych mieszkań.

 

Aby zapewnić sobie spokój i czas na załatwienie wszystkich koniecznych formalności, najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie profesjonalnej firmy przeprowadzkowej, która zajmie się spakowaniem, bezpiecznym transportem i rozpakowaniem twoich rzeczy

 

 

 

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zamknij", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.